Sportskytten Anna Normann står framför en blå bakgrund. Bredvid henne syns en inklippt och förstorad

augusti 26, 2021 - 2:27 f m

”Vi har sålt 1 500 armband och det var innan spelen hade börjat”

Många vill komma in i matchen tillsammans med Sveriges paralympier och Sveriges Paralympiska Kommitté. Det märks inte minst på antalet exklusiva armband som sålts.

Den 12 augusti lanserade Sveriges Paralympiska Kommitté kampanjen Get in the game. Kampanjen synliggör allas rätt till idrott.

Som en del i kampanjen – och inför spelen i Tokyo – släpptes ett blått armband med trycket ”Get in the game” och ”Paralympics” samt kommitténs logotyp. Den som köper armbandet stöttar Sveriges paralympier och deras jakt på nya framgångar samtidigt som den stöttar allas rätt till idrott.

Armbanden är populära och har sålt som smör i sensommarsolen.

– Vi har nästan sålt 1 500 armband och det var innan spelen ens hade börjat, säger Sophie Wedberg, marknadskoordinator på Sveriges Paralympiska Kommitté.

Överskottet från armbanden går till kommitténs arbete med att få fler personer med funktionsnedsättning i rörelse.

När Paralympics drar i gång hoppas Sophie Wedberg att ännu fler ska få upp ögonen för parasport och vilja komma in i matchen.

– Vi är såklart jätteglada att så många vill stötta Sveriges paralympier och allas rätt till idrott. Nu håller vi tummarna för svenskarna på Paralympics och hoppas att ännu fler vill vara med och göra skillnad, säger Sophie Wedberg.

Köp ditt armband på getinthegame.se. Där kan du också läsa mer om kampanjen och den svenska truppen i Tokyo.

Nyhetsarkiv