december 18, 2020 - 9:55 f m
1. Hej Jan Casserlöv, marknadschef på Toyota. Berätta om ert engagemang för parasport.
– Toyota började samarbeta med Parasport Sverige 2017. Det gjorde vi både på en global och svensk nivå. Toyota har påbörjat en enormt stor förändringsresa från ett bilföretag till ett mobilitetsföretag. I den förändringen jobbar vi efter visionen ”Ever better mobility for all”. Det är därmed helt naturligt för oss att jobba ihop.
2. Vad är det som är speciellt med just parasporten skulle du säga?
– Givet att parasporten har speciella förutsättningar och inte alltid de ekonomiska medlen att utvecklas som önskat så är jag full av beundran hur aktiva, ledare och alla runt omkring förmår att uppnå såna fantastiska prestationer, både i rekrytering såväl som på internationell nivå.
3. Vad ser ni mest fram emot tillsammans med Parasport Sverige?
– På kort sikt att Paralympics blir av så alla får chansen att visa vad de går för.
4. Vad anser ni är den största vinsten för er att samarbeta med Parasport Sverige?
– En belöning både för hjärta och hjärna
5. Vad händer hos Toyota just nu? Vad ser ni fram emot 2021?
– Full fart med den digitala transformationen för att kunna erbjuda våra kunder en allt bättre upplevelse i sitt ägarskap och att fortsätta lansera nya fantastiska modeller…