Cajsa Stadler

Vägen till idrotten

Cajsa började spela bordtennis när hon var nio år gammal. Det var genom skolan som Cajsa kom i kontakt med bordtennisen för första gången och fastnade sedan snabbt för idrotten.

Målet
Största drömmen är att få delta och prestera bra på ett Paralympics. På vägen dit finns mängder med delmål som förhoppningsvis tillslut kan leda till ett Paralympics.
Ett annat mål som Cajsa har med idrotten är att hålla kroppen i ett så bra skick som möjligt utifrån sina förutsättningar. För henne är det även viktigt att ha kul på vägen och att skapa många sociala kontakter.
Cajsa vill vara en förebild för andra unga och visa att det går superbra att idrotta med en funktionsnedsättning.

Fakta om Cajsa

Idrott: Bordtennis
Klubb: 
Rudalens IF
Ort:
Göteborg
Födelseår:
2003

Meriter

Titlar:

Brons i Ungdoms-SM mix klass 6-7 (2015).
Silver i Ungdoms-SM mix klass 6 (2016).
Brons i Ungdoms-SM mix klass 6-7 (2017).
Brons i Ungdoms-SM mix klass 6-7 (2018).
Brons i singel damer klass 6-8,
Silver i dubbel damer klass 6-10 och brons i lag damer klass 6-10 i European Para Youth Games (Italien, Okt 2017).
Brons i singel och silver i lag i Spanish Open (Spanien, Jun 2018).
Brons i singel och silver i lag i Czech Open (Tjeckien, Sep 2018).
Brons i DM F14 i singel (2016),
Silver i DM F15 i singel (2018)
Brons i DM DJ20 i singel (2018).

2014-2016

Elever 2014-2016

Eleverna i Elitidrottskolans andra årskull har bärgat hem mängder av världscupsvinster och medaljer av ädlaste valör från EM och VM. Hittills en guldmedalj i Paralympics till Sverige.

2012-2014

Elever 2012-2014

Eleverna i historiens första klass i Elitidrottskolan hade året som de gick ut tillsammans skördat åtta Paralympiska medaljer till Sverige. Två guld, tre silver, tre brons

2019-2021

Elever 2019-2021

Elitidrottsskolans fjärde årskull har en extremt stor potential till att bli, inte bara Sveriges bästa, utan även världens bästa atleter inom sina respektive idrotter. Här finns både talang, vilja och ambition för att nå hela vägen till toppen.

2016-2018